Dag 5: Poggio Bustone naar Rieti

12 september 2018 - Monterotondo, Italië

Tja, met de afdalingsspierpijn is het nog niet veel beter, maar Poggio is ook geen uitgelezen plaats om een rustdag te blijven. Toch verder dus en rust nemen in Rieti, dat zal wel boeiender zijn.

We gaan eerst op bezoek bij het Franciscaanse klooster. De honden die ons daar blij opwachten zijn heel vriendelijk, de broeder die we tegemkwamen minder. Die wees ons er direct op dat de pelgrims altijd om 6 uur al vertrekken en nu is het 9.30! Nou ja, een stempel in ons paspoort gezet en verder dan maar. Mbv vele duidelijke markeringen zijn we in de wirwar van straatjes, steegjes en trapjes het oude stadje weer uitgekomen. De wandeling ging nu, jawel, (!) hoofdzakelijk bergafwaarts. Met wat lastige stujes ertussen wel een fijne tocht, met mooie uitzichten.

Onderweg hebben we een tweede klooster bezocht, La Foresta. Een mooi klooster met een mooie beeldengroep, een Tau-teken in de grote moestuin.

Het klooster zelf was helaas uitgestorven, kennelijk siesta.

In Rieti direct voor 2 dagen ingecheckt, nu dus definitief de rustdag vastgelegd.