Dag 4 : Bosco naar Poggio Bustone

12 september 2018 - Monterotondo, Italië

Het was gistermiddag al begonnen : SPIERPIJN. Jawel, met allemaal hoofdletters.        s Avonds kon ik al geen trap meer af (op lukte nog best) en na een nachtje rust lijkt er geen beweging meer in te krijgen. Voorzichtig, als er niemand kijkt naar het ontbijt en wat later toch maar op weg. Lang stijgen en dalen over paadjes en langs de weg, stukje bij beetje komen we verder, met moeite. Toch op tijd om je heen kijken naar al het moois, vooral veel vlinders. En insecten blijken in de Italiaanse bossen nog in grote hoeveelheden aanwezig, die vooral gespecialiseerd zijn in het veroorzaken van alle vormen van jeuk.

We werden tijdens de route ook verwezen naar een eeuwen oude beuk waarbij Franciscus gesprekken zou hebben gehad met de vogels. Dit ommetje hebben we natuurlijk er nog wel bij genomen: Franciscaanse voetreis toch. Een eind verderop zijn we in het bos verstrikt geraakt in de grote hoeveelheid bordjes, want een uur later wees het bordje op 45 min lopen naar de Beuk ! Heel erg fout dus. Tenslotte hebben we Poggio Bustone bereikt, weliswaar vanuit een andere richting dan beschreven. Hierdoor konden we niet eerst een bezoek brengen aan het eerste van vijf Franciscaanse kloosters in de Rieti vallei maar dat komt morgen wel. Eerst rechtstreeks naar het plaatselijke pilgrimsonderkomen. Later zien we wel hoe het loopt !

1. Wilma Nota:
    12 september 2018
    Ha Rita en Marius
    Wat een bikkels.....en nog wel met bepakking. Ik wandel graag maar doe dit jullie niet na.
    En wie is de schrijver en wie van jullie heeft de spierpijn?
  2. Rita:
    12 september 2018
    Hoi Wilma, Rita is de schrijver van alle verslagjes. En dus ook lijdend aan heeel erge spierpijn. Maar niet getreurd hoor, dat duurt 2a3 dagen en komt dan niet meer terug. Volle kracht voorwaarts.