Dag 13 Montelibretti naar Monterotondo

17 september 2018 - Rome, Italië

En weer verder: je merkt dat we langzamerhand dichter Rome gaan komen. De wegen worden drukker, er is veel bedrijvigheid in de omgeving. Minder paadjes door natuur of agrarisch landschap. En de bergen liggen nu definitief achter ons. (of eigenlijk links van ons) Na een flink stuk over de verkeersweg kunnen we toch weer verder langs kleine wegjes en tenslotte een leuk slingerpad waar we, hoe kan t ook anders, de Hongaren weer tegenkwamen. Gezellig. Op dit pad zagen we een prachtige smaragdhagedis. Zo mooi, wat jammer dat ie veel te hard loopt om op de foto te kunnen.

We bereiken aan de rand van Monterotondo een prima bar voor de lunchpauze. Wat een drukte om ons heen, de verkeersweg ervoor en tientallen scholieren op het terras. Vast een voorproefje op het drukke Rome? Die drukte zette zich ook in de rest van de stad voort met veel grote winkels, veel drukke mensen en veel auto s. Er zijn hier opvallend veel jongeren, ook de horeca lijkt hierop ingesteld. Zo anders als in de oude stadjes en dorpen in de bergen. Het historisch gedeelte van de stad was sfeervol en had een aangenaam karakter. En daar verbleven we.