Dag 2

11 september 2018 - Poggio Mirteto, Italië

1 september, Monte Luco naar Ferentillo.

We vertrokken onbekommerd en vol goede moed uit hotel Feretti in Monte Luco. Maar die moed werd al spoedig wat getemperd toen we al na enkele kilometers vast liepen op onbegrijpelojle tegenstrijdigheden tussen de richtingborden langs de weg en de aanwijzingen in ons routeboek. Mbv GPS en eigen inzicht hebben we wat keuzes moeten maken die achteraf de juiste bleken te zijn. We vonden na lange onzekerheid langs asfaltwegen toch het juiste richtingbord. En toen begon de pret pas echt: er volgde een lange bergafdaling langs super stijle rotsplaten en keien, moeilijk om op de been te blijven en spannend of we het er heelhuids van af zouden brengen. Het is jammer dat je op zo een zwaar traject alleen maar bezig bent met geconcentreerd lopen en nauwelijks oog hebt voor de omgeving. We hopen op betere tijden. En evengoed hebben we wel genoten van mooie uitzichten en de vele vlinders die om je heen dartelen.

Bij het bereiken van Ferentillo waren de problemen nog niet voorbij. Het adres van het B&B .bleek onvindbaar, veel hulp was er ook niet tijdens het heen en weer zoeken. Maar die kwam wel toen onze gastvrouw aankondigde ons op te halen. Toen bleek het stadje nog een ander deel te hebben, aan de andere kant van de rivier. En als de maastgelegen eetgelegenheid die avond niets kan betekenen lopen we gewoon een kilometer verder langs de stikdonkere weg voor een goed maal. Zo komt toch alles weer op zn pootjes terecht !

1. Wilma:
    13 september 2018
    Jee ,jullie maken wat mee.... kijk maar goed uit jullie zijn geen 30 meer!
  2. Simone van der Meij:
    13 september 2018
    Hoi Rita en Marius, nou het is met de auto ook een zoekplaatje. Ook daar zijn de borden weg of ze staan de verkeerde kant op.
    Maar wij zijn er ook gekomen, net zoals jullie. Met eigen inzicht, Haha wat zijn die Nederlanders toch slim he 😁
    Succes verder, Ciao Ciao 🙋🏻
  3. Son:
    13 september 2018
    Ziet er gevaarlijk uit, die paadjes. Ik ben blij dat het goed ging.