Dag 1

10 september 2018 - Poggio Mirteto, Italië

31 augustus. Spoleto.

We gaan er aan beginnen, de eerste wandeldag. Gisteren een reisdag gehad dus het traject van vandaag zal niet zo lang zijn. Bovendien moeten we ook ruim tijd nemen om Spoleto zelf te zien. Op advies van de gastvrouw van ons B&B zijn we een pannino porguetta gaan eten op de markt. Inderdaad heerlijk en een prima bodem om de dag verder op vooruit te kunnen. En daarna de berg op naar het hooghelegen Rocca Albornoziana, een burcht uit de 14e eeuw. Gelukkig te bereiken via een aantal roltrappem en een lift. Echt klimmen kunnen we nog genoeg de komende weken. Achter de burcht ligt de prachtige Ponte della Torre, de brug die ook in de 14e eeuw is gebouwd over de fundamenten van een Romeins aquaduct. Deze brug was eigenlijk opgenomen in onze wandelroute om aan de andere kant van de kloof te komen, maar..... Is helaas al twee jaar afgesloten wegens instabiliteit na de aardbeving. Niemand weet wanner er wat mee gedaan zal worden. Voor ons betekent dat dus terug naar beneden en omlopen. Klimmen dus. Maar als eerste wandeling een mooie en geslaagde tocht die eindigt bij een prachtig tradfitioneel hotel, ver afgelegen in een groot donker bos. Een goed begin dus voor dag 1.