Dag 1

10 september 2018 - Poggio Mirteto, Italië

31 augustus. Spoleto.

We gaan er aan beginnen, de eerste wandeldag. Gisteren een reisdag gehad dus het traject van vandaag zal niet zo lang zijn. Bovendien moeten we ook ruim tijd nemen om Spoleto zelf te zien. Op advies van de gastvrouw van ons B&B zijn we een pannino porguetta gaan eten op de markt. Inderdaad heerlijk en een prima bodem om de dag verder op vooruit te kunnen. En daarna de berg op naar het hooghelegen Rocca Albornoziana, een burcht uit de 14e eeuw. Gelukkig te bereiken via een aantal roltrappem en een lift. Echt klimmen kunnen we nog genoeg de komende weken. Achter de burcht ligt de prachtige Ponte della Torre, de brug die ook in de 14e eeuw is gebouwd over de fundamenten van een Romeins aquaduct. Deze brug was eigenlijk opgenomen in onze wandelroute om aan de andere kant van de kloof te komen, maar..... Is helaas al twee jaar afgesloten wegens instabiliteit na de aardbeving. Niemand weet wanner er wat mee gedaan zal worden. Voor ons betekent dat dus terug naar beneden en omlopen. Klimmen dus. Maar als eerste wandeling een mooie en geslaagde tocht die eindigt bij een prachtig tradfitioneel hotel, ver afgelegen in een groot donker bos. Een goed begin dus voor dag 1.

1. Julia:
    10 september 2018
    Alweer een avontuur!!! Veel plezier!
  2. Wilma:
    10 september 2018
    Leuk Rita, Ik blijf jullie avonturen graag volgen!
    Geniet ze samen.
  3. Simone van der Meij:
    10 september 2018
    Geniet van de wandeltochten, ik blijf jullie volgen.
  4. Son:
    10 september 2018
    Leuk! Dank je wel. En Terese wil ook graag weer meelezen, ik zag haar vanmiddag. Veel plezier!
  5. Terese dieden:
    10 september 2018
    Dag Marius en Rita, wat fijn jullie wandeltocht weer te mogen volgen. Ik wens jullie een prachtige tocht met veel ontmoetingen en verheug me op de berichten en foto's. Lieve groet.
  6. Fleur:
    11 september 2018
    Veel plezier met jullie nieuwe avontuur!