23 april tot 25 april

25 april 2016 - Condé-sur-Marne, Frankrijk

23 april: Den Bosch naar Reims                                                                            We zijn op weg ! Een voorspoedige treinreis naar Reims, een rustige stad met een mooie gotische kathedraal en alleen 's avonds in het uitgaansgebied wat levendigheid. In de kathedraal vielen de moderne gebrandschilderde ramen op.In de kathedraal werden we uitgebreid voorgelicht door vrijwilligers die alles over onze route in dit gebied wisten. We hebben daar een handige lijst met slaapadressen meegekregen.En na een goede overnachting in het hotel klaar voor de 1e etappe.

24-04 van Reims naar Verzy.                                                                          Een eerste kennismaking met de grote wijnvelden voor de champagne. Overal Caves, handelaren, proeverijen enz. Een dezer dagen zullen we echt eens de luxe nemen om ook te proeven. Die cultuur "proeven" hoort ook bij deze tocht!!. Verder enorme prachtige gele koolzaadvelden. Koud en regenbuien maar toch goed te lopen. De benen waren al snel gewend aan het extra gewicht van de rugzak.

25-04 Verzy naar Conde sur Marne                                                            Heerlijke wandeling langs wat wijnvelden en langdurig langs Canal de la Marne a l'Aisne. Geen moeilijke klimweggetjes, wel vervelende regenbuien. En lange tijd hard doorlopen omdat het besproken hotel gesloten was van 2 tot 6.30. Maar het is gelukt, om 3 minuten voor 2 stapten we binnen! Hiervan wel geleerd om niet meer van die afspraken te maken. We zijn toch ook op weg voor de rust...In het dorp is verder alles gesloten. Nou ja, alles, er was alleen een bakker.., er zou niet veel te bevoorraden zijn. In het hotel hebben we samen met 2 andere Nederlanders een eenvoudige maar stevige avondmaaltijd gegeten.

1. Marjolein:
    26 april 2016
    Mooi! En nu nog wat plaatjes erbij! En lekker genieten van de champagne, die hebben jullie nu al verdiend
  2. Esther:
    26 april 2016
    Klinkt heel goed! Ik zie de koolzaadvelden, kanalen en wijngaarden zo voor me, maar wil wel een foto van na de champagneproeverij!
  3. Julia:
    28 april 2016