Dag 8 van Greccio naar Stroncone

14 september 2018 - Rome, Italië

Een lange tocht vandaag, dat is het enige wat er aan concrete gegevens vooraf uit de routebeschrijving valt op te maken. En dat we langs het volgende Franciscaanse klooster komen.  We konden de weg gelukkig rustig beginnen, langs de asfkaaltweg naar het klooster. Dat was een veilige start na alle ongelukken van gisteren.Klooster Greccio is een mooi klooster met mooie muurschilderingen en een portaal met twee grote deuren met afbeelding van Franciscus met meerdere wolven. Na het klooster begon het echte werk, er volgde een enorme en lange klim met prachtige uitzichten op het Rietidal. Door de valparijen van gisteren was Marius nogal onzeker bij het lopen, vooral op losse steentjes die nu extra snel lijken weg te rollen. Dat maakt het lopen wel erg inspannend, maar toch: dapper volgehouden.En dat werd tenslotte nog beloond toen we uitkwamen op een uitgestrekte vlakte met bossen, weiden en fijne paden. Dan is wandelen weer heel fijn.

De klim naar het stadje Stroncone was weer even een pittige afsluiting. Mooie oude stadjes liggen nou eenmaal altijd boven op de berg. Als beloning zijn we gaan eten in een authentiek italiaans ristorante naar ons B&B.