Dag 11 Selci naar Poggio Mirteto

16 september 2018 - Rome, Italië

We hadden al lang besloten deze dag een korte route te lopen, de reisgids gaf een etappe aan van 10km. Dat kwam goed uit na het avondje eten en drinken bij Giuseppe (Pino) en Anna. Bovendien hoefden we dan ook niet vroeg weg en zouden we op advies van Pino een beetje uitslapen. Na het ontbijt nog even samen met hem rondgekeken in zijn prachtige tuin en een agave gestekt om mee te nemen. En dan gaan we toch vertrekken uit dit heerlijke verblijf waar je zo welkom bent en zo van harte wordt  verzorgd: dat maak je bijna nooit zo mee.

Het was geen zware route, soms een stukje langs een drukke weg en dan weer over leuke heuvelpaadjes. Daar liepen we de Hongaren ook weer achterop, zij waren eerder vertrokken omdat ze een lange route zouden doen. Samen met hen raakten we weer eens de weg kwijt en hebben we een tijd rondgedraaid voor het hek van een boerderij dat dwars over de weg stond. Daar werden de honden steeds aanhankelijker, hebben we blije varkens en een ezel gezien. Voor de juiste richting zijn we toch maar teruggelopen en tenslotte zonder al teveel problemen in Poggio Mirteto gekomen. We hebben daar een tijd op het terras op het centrale plein gezeten en toen we daar net aan het vertrekken waren kwamen de Hongaren daar hun rust houden voor het begin van het tweede deel van hun etappe.

Voor ons tijd voor rust en ontspanning, morgen zien we wel weer.