Dag 10, Calvi d'Umbria naar Vescovio en Selci

15 september 2018 - Rome, Italië

Om het oude stadje Calvi te verlaten moesten we de 589 (!) traptreden afdalen naar een groot vlak gebied dat we onder ons zagen liggen. We zouden dat een eind doorkruisen over een heuvelkam. Helaas ging het al snel mis, de routebeschrijving was erg onduidelijk en we waren al snel de weg kwijt. Vervelend gezoek in een eigenlijk niet zo zwaar traject. Eindelijk op de heuvelkam ging het voorspoedig. Het einddoel van vandaag was Vescovio, waar een oud kerkje ooit onderdeel was van een Romeinse nederzetting op het kruispunt van pelgrimswegen. Dit kerkje werd omgeven door een grote uitspanning met restaurant enz waar op dat ment een enorm trouwfeest plaats vond. Nogal tegenstrijdig zo naast elkaar.

Het plan was dus om in de genoemde herberg in Vescovio te overnachten. Daar kregen we meteen te horen dat ..uhhh, l'albergo non functione.... nee, er was alleen nog een adres in Selci, 3 km verderop en 700m omhoog ! Dat is wel een heel grote tegenvaller als je denkt uitgewandeld te zijn. We hebben ons dus noodgedwongen tegen die berg omhoog geworsteld en kwamen bij La vecchia quercia. BETER KUN JE HET NIET TREFFEN. We werden hartelijk ontvangen door de gastheer Giuseppe, kregen een biertje en moesten vooral rustig alle tijd nemen. Rust en genieten is geloof ik zijn devies. Binnen bleken de Hongaren er ook een kamer te hebben, leuke hereniging.

s Avonds werden we gezamenlijk uitgenodigd voor het diner bij Giuseppe en Anna. Anna had geweldig gekookt, een uitgebreide Italiaanse maaltijd, een avondvullend programma. En gedronken moest er ook bij worden, tot en met de grappa als afsluiter.

Wat een geluk dat de albergo onder aan de berg dicht was en we gedwongen waren door te lopen naar La Vecchia Quercia !

1. Marjolein:
    16 september 2018
    En nu ben ik wel benieuwd na de volgende dag, na een avondje waarover gedronken moest worden ;-)
  2. Rita:
    16 september 2018
    Hoi Marjolein, ik begrijp je nieuwsgierigheid. Het verslag komt er vandaag aan.